Jak wybrać platformę do sklepu internetowego?

0
platforma sklepu online

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na to, aby rozpocząć sprzedaż przez internet. Jest to wygodne rozwiązanie dla biznesmena i klientów, ale dla właściciela firmy może oznaczać znaczny wzrost przychodów.Na polskim rynku możemy znaleźć wiele platform do e-commerce. Warto dokładnie zastanowić się nad wyborem odpowiedniego systemu, na którym zostanie zainstalowany sklep internetowy, ponieważ bardzo ważne jest to w dalszym rozwoju i instalacji różnych funkcjonalności.


Dlaczego platforma sklepu online musi być responsywna?

Decydując się na założenie sklepu internetowego, należy przede wszystkim pamiętać o tym, aby wybrać platformę, która będzie zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

Jest to nie tylko wymóg w e-commerce, ale nawet już standard, ponieważ kiedyś użytkownicy kupowali tylko przez komputer stacjonarny, a obecnie korzystają również z laptopa oraz bardzo często z tabletów i telefonów komórkowych.

Z roku na rok rośnie sprzedaż internetowa i badania pokazują, że nawet 40% klientów decyduje się na zakupy poprzez urządzenia mobilne. Dlatego koniecznie trzeba wziąć pod uwagę to jak dana platforma działa na urządzeniach mobilnych. Czy proces zakupowy jest prosty i intuicyjny? Czy może są jakieś utrudnienia dla Klientów.

Jaką platformę sprzedażową wybrać do małej firmy?

Początkujące osoby, które pierwszy raz zakładają swój sklep internetowy, powinny na początek zdecydować się na system SaaS, dzięki któremu można bardzo tanio przetestować potencjał biznesu.

Software as a Service, czyli SaaS to bardzo popularne rozwiązanie stosowane od wielu lat. Usługę można zamówić i opłacać co miesiąc, co 3 miesiące lub co rok. Platformy tego typu są tak popularne, ponieważ bez problemu można zintegrować do niej większość niezbędnych dodatków, takich jak szybkie płatności, dostawa kurierska, platformy do email marketingu, Allegro czy marketing automation.

Koszt podstawowego abonamentu to kwota w granicach kilkudziesięciu złotych płatnych raz w miesiącu, więc bardzo niskim nakładem finansowym można przetestować swój biznesowy pomysł. Dostępne są oczywiście rozszerzone pakiety, które umożliwiają wprowadzenie większej ilości produktów, posiadają więcej funkcjonalności, umożliwiają personalizację oraz wdrożenie własnej i szaty graficznej.

Najpopularniejsze platformy SaaS do prowadzenia małego sklepu internetowego to:

  • shoper.pl,
  • shoplo.pl,
  • sky-shop.pl,
  • Iai-Shop.com,
  • redcart.pl.
    Drugim rozwiązaniem jest instalacja wtyczki do WordPressa o nazwie WooCommerce. Jest ona bardzo pomocna w przypadku sprzedawanie produktów wirtualnych, kursów internetowych oraz tym podobnych produktów cyfrowych. Nie będzie jednak dobra w przypadku dużego sklepu internetowego, w którym trzeba wprowadzić do sprzedaży tysiące produktów.

Którą platformę sprzedażową wybrać do średniego i dużego biznesu?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest wybór rozwiązania typu Open Source, które jest otwartym oprogramowaniem, dzięki czemu specjaliści z całego świata mogą ulepszać system, poprzez poprawę błędów i rozbudowę funkcjonalności. Na polskim rynku najpopularniejsze systemy oparte o Open Source to PrestaShop i Magento.Większość dużych firm decyduje się na założenie sklepu internetowego na platformie Magento. Największą zaletą tego rozwiązania jest dostępność wielu fachowców, którzy pomagają w każdym problemie. Dostępna jest wersja bezpłatna oraz z kluczem do licencji, gdzie jest znacznie więcej funkcjonalności i szybka pomoc wsparcia technicznego.Cena takiego projektu będzie uzależniona od ilości magazynów, które chcemy zintegrować, instalacji dodatkowych wtyczek oraz innych modyfikacji. Koszt wdrożenia platformy Magento będzie wynosił od 10 000 zł do nawet 500 000 zł.Drugą platformą sprzedażową jest PrestaShop, która również posiada wiele zalet. Przede wszystkim koszty wdrożenia takiego systemu są znacznie niższe niż Magento. Ma wiele wspaniałych funkcjonalności i nie wymaga stałych miesięcznych opłat, tak jak to jest w przypadku modeli SaaS. Ostatnim rozwiązaniem są autorskie systemy, na które decydują się duże przedsiębiorstwa, aby stworzyć oprogramowanie do sprzedaży internetowej według własnych indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Należy jednak w takim przypadku mieć stały kontakt ze specjalistą od programowania, ponieważ będzie on potrzebny w przypadku pojawienia się jakichkolwiek błędów, przebudowy systemu czy wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności.

Dodaj komentarz