Firmowy CRM. Czym jest i jakie są jego zalety?
Sprawny obieg dokumentów i przekazywanie niezbędnych informacji między poszczególnymi działami firmy, a klientami jest na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem i zwiększa komfort pracy. Chcąc usprawnić działanie firmy, jak również stworzyć pozytywny jej wizerunek (w oczach klientów i partnerów biznesowych), warto oczywiście stawiać na nowoczesne oprogramowanie. Dużą popularnością cieszą się takie narzędzia, jak CRM.
Stosowanie nowoczesnego, skrojonego na miarę i przede wszystkim potrzeby firmy oprogramowania jest coraz bardziej powszechne. Z tego typu rozwiązań korzystają nie tylko duże korporacje, ale coraz częściej również małe i średnie firmy, które chcą maksymalnie usprawnić własne procesy, jak również przestawić się na cyfrowy obieg dokumentów.
Jednym z podstawowych i jednocześnie bardzo kompleksowych narzędzi jest CRM. To rozwiązanie, które może zostać zaprojektowane dokładnie tak, aby spełnić oczekiwania naszej firmy, jak również zostać dopasowane do naszych potrzeb.
CRM-y są bardzo różnorodne, mogą posiadać najróżniejsze funkcje, z powodzeniem mogą zastąpić dotychczasowe oprogramowanie lub kilka programów.
Co oznacza skrót CRM i jakiego rodzaju jest to oprogramowanie?
Skrót CRM można rozwinąć, jako Customer Relationship Management. Jest to rodzaj służbowego, biznesowego oprogramowania, które może składać się z wielu modułów oraz z powodzeniem zastąpić dotychczas wykorzystywane (i różnorodne) oprogramowanie.
Firmowy CRM pozwoli na bezpieczne, komfortowe, szybkie kontaktowanie się między pracownikami, między działami i oddziałami firmy, przesyłanie dokumentów, załatwianie spraw związanych ze sprzedażą, podpisywaniem umów, szeroko rozumianą obsługą klienta, jak również windykacją. Firmowy CRM może pozwalać na kontakt z klientami.
Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które również może służyć celom analitycznym.
Jakie korzyści powinien mieć dobry CRM?
Odpowiednio zaprojektowany i sprawnie wdrożony CRM znacząco ułatwi codzienną pracę. Jaki powinien być? Przede wszystkim:
– dopasowany do wielkości firmy,
– dopasowany do profilu działalności przedsiębiorstwa,
– posiadający prosty oraz intuicyjny interfejs użytkownika,
– składający się z dokładnie takich elementów, które życzy sobie klient,
– pozwalający na skuteczną i ciągłą komunikację między pracownikami,
– umożliwiający zapis dokumentów, ich archiwizację,
– pozwalający na szeroko rozumiane czynności analityczne oraz pozwalający na uzyskanie
danych statystycznych.