Barber Shop – pomysł na prawdziwie męski biznes

Od kiedy dbanie o siebie przestało już uchodzić za (o zgrozo!) niemęskie, minęło sporo czasu. Teraz już widok łazienkowej półki przepełnionej męskimi kosmetykami pielęgnacyjnymi zarówno do cery, ciała, włosów, jak i brody nikogo nie dziwi. Szczególnie te ostatnie z listy zyskują na popularności za sprawą prostego powodu – broda stała się modna. Oczywiście mowa tutaj o zadbanej, estetycznej brodzie. Jednak utrzymanie takiej wcale nie jest proste. O ile technik pielęgnacyjnych można się nauczyć, to uzyskanie odpowiedniego kształtu stanowi wyzwanie – szczególnie, gdy próbuje się działać na własną rękę. Na szczęście rynek beauty wychodzi mężczyznom naprzeciw – dawniej nieliczni, nazywani golibrodami – dzisiaj spotykani zdecydowanie częściej, lecz już pod inna nazwą – barberzy, oferują specjalistyczne zabiegi dla każdego, nawet tego wyjątkowo niesfornego zarostu. Od kilku dobrych lat cieszą się rosnącą renomą i stałym wzrostem liczby klientów.

A wszystko to za sprawą faktu, że brodaczy wciąż przybywa. Dlatego nie trudno się domyśleć, że prowadzenie Barber Shopu to prawdziwie dochodowy biznes. Wielu ekonomistów podkreśla, że by odnieść sukces, należy znaleźć swoją niszę, czyli obszar, w którym popyt przewyższa podaż. Na chwilę obecną zawód barbera spełnia to kryterium.

Niezbędne formalności na sam początek

Formalności konieczne w procesie zakładania Barber Shopu, wyglądają podobnie, jak w przypadku każdego innego salonu zajmującego się dopieszczaniem wyglądu klientów. Przy wyborze lokalu, należy wziąć pod uwagę to, czy posiada on dostęp do wody oraz odpowiednie zaplecze sanitarne. Są to jedne z wymogów Sanepidu, którego zgoda na prowadzenie tego typu działalności jest niezbędna z punktu widzenia prawa. Aby uzyskać pozwolenie Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia działalności, trzeba złożyć wniosek zgłoszeniowy w odpowiednim oddziale. Kolejną formalnością nieodłączną przy zakładaniu Barber Shopu jest zarejestrowanie działalności (jej najczęściej wybierana forma, to jednoosobowa działalność gospodarczą lub spółka cywilna osób fizycznych). W tym celu należy wypełnić druk CEIDG-1 (czyli wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Kolejno, pamiętać należy także o zgłoszeniu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zarówno siebie (właściciela działalności), jak i pracowników zatrudnionych na umowie o pracę lub zlecenie.  Dodatkowo, konieczny jest zakup kasy fiskalnej – od stycznia 2015 r. przedsiębiorcy świadczący usługi fryzjerskie, kosmetyczne i kosmetologiczne mają obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy jej pomocy.

Wybór lokalizacji i wystrój wnętrza

Miejsce salonu jest bardzo istotne. Najlepiej, by znajdował się on w okolicy, gdzie codziennie przechodzi wielu mężczyzn, takiej jak np.: rejon uczelni wyższych, korporacji, biur. Zwiększy to szanse na pozyskanie nowych klientów. Oprócz zaopatrzenia lokalu w podstawowe wyposażenie (konsoleta, lustro, meble do przechowywania, fotele i myjnia, narzędzia i kosmetyki), warto skupić się na jego wystroju.
Efektywnym posunięciem może być postawienie na kontrast względem salonów piękności dla kobiet. Niech miejsce dedykowane stricte mężczyznom z daleka wygląda tak, by nikt nie miał wątpliwości, co do tego, że jest to swoista męska jaskinia. Bez zbędnych dodatków, schludnie, prosto, nieco surowo, ale wciąż ze smakiem. Klient powinien mieć możliwość pełnego zrelaksowania się – niech nie zabraknie kawy, herbaty i wody. A może akurat będzie miał ochotę na whiskey? Odpowiednia, nastrojowa muzyka tylko dopełni klimat.

Oferta skrojona na miarę męskich potrzeb

Dobrze byłoby, gdyby oferta salonu nie skupiała się jedynie na jednej usłudze. Nauka pielęgnacji brody i wąsów, masażu twarzy, strzyżenie włosów – daje klientowi poczucie kompleksowego zaopiekowania się jego wizerunkiem.  Można również wprowadzić sprzedaż profesjonalnych kosmetyków, umożliwiających podtrzymanie efektu w domowym zaciszu.  Tak naprawdę każda dodatkowa modernizacja zarówno polityki salonu, jak i rozwój kompetencji barberów, wpływa pozytywnie na odbiór salonu. Profesjonalista w swoim zawodzie nie stoi w miejscu, a wręcz przeciwnie – nieustannie rozwija się, np. poprzez branie udziału w różnorodnych szkoleniach. Zarówno moda na stylizacje męskich bród i fryzur, jak i same techniki strzyżenia zmieniają się i rozwijają bardzo dynamicznie. By za nimi nadążać, nie można przestawać się uczyć. Taki podejście szybko zostaje dostrzeżone przez klientów i sprawia, że chcą oni wracać.

Szukasz dobrego kursu barberskiego po którym będziesz gotowy otworzyć własny salon? Odwiedź: https://szkolabarberska.pl/

Dodaj komentarz